Ulkona on sateista ja hämärää aamusta alkaen. Ei kylmä, mutta ankea sää.

Vastaiskuna olen tehnyt Violet:issakin näkyviä pieniä kuvatuksia, ja äsken uudistin vanhoja vaatteitani. Saa nähdä pidänkö niitä nyt kuitenkaan...mutta kun en ole yhtäkään neuletta pitänyt yli viiteen vuoteen kertaakaan, niin sama kai se on mitä sille tapahtuu?

Pää surraa kovasti myös yhden ruokajutun kimpussa. Mehän ollaan siis menossa jouluksi miehen siskon perheen luokse, ja nyt sorvataan ruokalistoja. Monet ovat pyytäneet että minä tekisin jotain "tyypillisiä suomalaista" jouluruokaa siellä myös. Olen lupautunut, mutta ongelmalliseksi tilanteen tekee se, etten tiedä mitä muuta on tarjolla. Ne "tyypilliset suomalaiset jouluruuat" joista minä pidän ja joita osaan valmistaa eivät välttämättä sovi kovin monen jutun kanssa. Vaikkapa nyt lanttulaatikko...ei sitä totta vie kalan kyytipoikana tarjota!

Mutta mietin nyt kovasti ja odotan mitä isäntäväki ilmoittaa illan (iltojen) menusta. Ja ideoita vastaanotetaan! Kyseessä siis ruuat, jotka ovat lisäkkeitä. En aio valmistaa koko illallista, siitä ei ole kyse.

Iloisten asioiden ajattelu ja mukavien asioiden tekeminen on siis minun vastaiskuni pimeydelle, tuulelle, sateelle ja masentavalle maisemalle!