Näin Kodin kuvalehdessä mainoksen uudesta tuotteesta. Ingmanin juokseva juusto. Täh? En tiedä ajattelisinko samoin jos asuisin Suomessa, mutta nyt olen vuosien mittaan huomannut usein ajatelleenni että siellä on tarjolla toinen toistaan ihmeellisempiä elintarvikkeita. Eikä "ihmeellinen" aina ole positiivinen asia.

Olen mennävuosina äimistellyt mm. keittoperunoita (valmiiksi kuorittuja ja lohkottuja, pakastettuja perunoita), valmiiksi viipaloituja sipuleita pakasteena, kaikkia mahdollisia lihanroippeita kaikissa mahdollisissa marinadeissa, kevyt- ja vieläkin kevyempi - sejase, kaikki ne tuotteet joihin on lisätty tätä ja tuota ja joista on siten tullut "terveystuote", nyt tämä juokseva juusto, ja monia, monia muita.

Olen sen verran pihi etten ostaisi vaikkapa kuorittuja/lohkottuja perunoita. Takkuulla ne nimittäin maksavat enemmän kuin tavalliset perunat. Minulla ei myöskään voi olla niin kiire, etten ehdi kuoria ja lohkoa. Sama pätee sipuleihin.

Lihat valmiissa marinadeissa ovat mielestäni - sen perusteella mitä olen saanut maistaa - järjestään saman makuisia. Joskun kyllä ihan hyviäkin. En voi silti olla ajattelematta vaikkapa että hiukan vanhaa lihaa on kätevä myydä marinoinnin jälkeenkin...Enkä tajua, miksi ne pitää KAIKKI maustaa. Jos teen kastikkeen missä on itsessään makua x, niin ei siihen passaa iskeä mitään hunajamarinoitua juttua. Ja kylmänväreet menee pitkin selkää kun lukee tuoteselosteesta mitä marinadissa on.

Maitotuotehyllyllä muistan myös joskus ihmetelleeni Suomessa että miten löydän tavallista maitoa??