Olin äsken ruokakaupassa. Se oli se tähän lähelle avattu "edullinen" ja muka muutenkin oivallinen puoti. No, halvaksi siellä asiointi kieltämättä tuleekin, sillä siellä ei ole "mitään". Toki hyllyt notkuvat ruokaa, mutta minun on vaikea löytää sieltä mitään mieluisaa. Ärsyttää kun tavarat ovat kahdessa kerroksessa, enkä ole oikein vielä hokannut sitä logiikkaa (jos sitä onkaan) miten oikeat kamat saisi mukaan yhdellä reissulla per kerros...

Muutenkin juuri nyt vaivaa "mitä me oikein syötäisiin" -ongelma. Pää on täynnä niin paljon kaikkea muuta paljon mielenkiintoisempaa (vaikka syöminen ja ruoka ON tosi mielenkiintoista!) enkä yhtään viitsisi miettiä mitä ostaa kaupasta. Meillä on kuitenkin se "työnjako" ruokaostoksissa että minulla on niistä päävastuu - ihan omasta valinnastani - koska minä kokkaan ja minulla on aikaa ostaa. Mies käy kyllä kaupassa painavia juttuja hakemassa ja muutenkin pyydettäessä...mutta lappu pitää olla kourassa. Muuten tulee pelkkiä herkkuja, pakasteita ja kaikkea sikamaisen kallista. Ei siinä tietty mitään muuta vikaa ole kuin se, ettei ihan yhtenään voi elää sellaisella ruokavaliolla. Loppuu rahat ja menee terveys.

Netissä on onneksi paljon inspiroivia ruokasivuja, joiden ansiosta tulee näitä "ai niin, tuollainenkin ruoka on, sitä teenkin" -ajatuksia. Joskus kokeilee jotain uuttakin, ja siitä tulee uusi lempiruoka.

Jos tykkään jostakin voisin syödä yhtä ja samaa päivätolkulla. Lisäksi on ruokia, joita ylipäätään voisin syödä todella usein (ja syönkin). Sitten "vaihe" menee ohi, tulee joku muu ihme villitys...Viimeisin oli paistettu Halloumi-juusto salaatin päällä.