maanantai, 18. helmikuu 2013
ELOKUVIA JA MUSIIKKIA MINUN MAKUUNI
LOISTAVIA TAI AINAKIN TOSI HYVIÄ
1492 The Conquest of Paradise (paratiisin valloitus)
About a Boy (Poika)
A la folie, pas du tout (Rakastaa ei rakasta)
Amadeus
Les Amants du Pont-Neuf (Pont-Neufin rakastavaiset)
American Beauty
Beautiful Mind (Kaunis mieli)
Bitter Moon (Katkera kuu)
Bleu (Sininen)
Breaking the Waves
Dancer In the Dark
La double vie de Véronique (Véronikan kaksoiselämä)
Dirty Pretty Things
Delicatessen
Elling
English Patient (Englantilainen potilas)
Fabuleux destin d'Amelie Poulin
Harry - un ami qui vous veut du bien (Harry - ystävä henkeen ja vereen)
The Hours (Tunnit)
Lost in Translation
Love Actually (Rakkautta vain)
Moulin Rouge
Pulp Fiction
Reservoir Dogs
Rouge (Punainen)
Rikos ja rangaistus (Kaurismäen versio)
Something's Gotta Give (Jotain annettavaa)
Tous les matins du monde (Kaikki elämän aamut)
Trainspotting
..ja tykkään myös tuollaisista hauskoista tyyliin:
Britget Jones's Diary (yksi ja kaksi)
Four Weddings And a Funeral
Full Monty (Housut pois)??
Notting Hill
Ja MUSIIKISTA puheenollen....
Olen joskus yrittänyt panna parhaat biisit järjestykseen. Eihän se onnistu! Hyviä on maailma täynnä. Siksi listaan vain itseäni miellyttäviä esiintyjiä.
KESKEN PAHAISEN KERRAN...aina ja ikuisesti varmaan
SIKAHYVÄT SUOMALAISET
22 Pistepirkko
Dave Lindholm
Eppu Normaali
J. Karjalainen
Leevi and the Leavings
Vesa-Matti Loiri (Leinoa laulamassa)
Ultrabra
Olavi Virta
UPEAT ULKOMAALAISET
Charles Aznavour
David Bowie
CCR
The Doors
Carla Bruni
Kent
Led Zeppelin
Moby
Nordman
Pink Floyd
The Police
Bruce Springsteen
Sting
U2..ja niiiiiin moni muu jota vanha ei muista