Takana ensimmäinen ballet-workout -tunti. Ryhmässä on 8 naista; minä, yksi venäläinen, kaksi englantilaista ja loput amerikkalaisia. Opettaja amerikkalainen. Kaikki oppilaat siinä neljän kympin hujakoilla. Kaikilla tanssitausta, kenellä siitä enemmän, kenellä vähemmän aikaa.

Mutta yhtä lailla kaikki hikoilivat;-)
Sissus sentään että voikin hiki roiskua kun käyttää vaihteeksi sellaisia lihaksia joita ei tavallisesti joudu käyttämään. Edes kuntosalilla en hikoile näin. Muistan kyllä menneisyydestä että tämä on asia joka ei tule muuttumaan vaikka kävisin kuolemaani asti tanssitunneilla. Minä vaan hikoan kaikenlaisesta fyysisestä ponnistuksesta valtavasti. Ja - pakko myöntää - olen ankara itselleni, eli yritän tosi kovasti. Se ei ainakaan vähennä hikoilua.

Puolitoista tuntia meni nopeasti. Sain runsaasti "ai niin, tämäkin juttu"ja "ai niin tällä tavalla" -elämyksiä. Opettajakin vakkuutti minulle että jos olen niinkin monta vuotta tanssinut kuin olen minun kroppani muistaa sen kyllä, aivan varmasti. ...ja sitten vähitellen oikeat asennot palaavat kokonaisuuksina mieleen. Nyt oli vielä sitä että kun jalat tekivät oikein niin kädet elivät omaa elämäänsä ja päinvastoin;-)

Uskon että tästä tulee hyvä kokemus. Tunnit jatkuvat jouluun asti (minähän hyppäsin keskeltä mukaan) ja sitten keväällä taas.