01357_1iso.jpg

Viime yönä näin unta.
Olin hyvän ystäväni (terve M!) kanssa Tampereella jossakin suuressa puistossa. Sijainti oli kuin Hämeenpuiston eteläpää, mutta puisto muuten oli kuin Koskipuisto tai Sorsapuisto. Paikka oli aivan täynnä iloisia ihmisiä, picnic-koreja siellä täällä, musiikkia, laulua. Oikeastaan liki Woodstock-tunnelmaa (ihan kuin minulla siitä olisi kokemusta..). Ja taustalla soi tämä (nimenomaan alun Texas Radio -puhe) muuttuen välillä saman bändin Tell all the People -biisiksi. Musiikki ei soinut vaan musiikki OLI - kuten unissa tapaa olla, en tiedä kuuliko muut sitä.

Olin siis ystäväni M:n kanssa kun Jukka Kajava tuli puhumaan meille. Hänellä oli kaikki vaatteet väärin päin päällä. Siis saumat ulospäin.
Hän sanoi minulle: "Etkö sinä K.A. A-V usko kuoleman jälkeiseen elämään?"
Minä: "Haluaisin uskoa, mutta sillä kokemuksella mikä minulla aiheesta on, en voi uskoa". (Viittaan kädelläni vähän matkan päähän missä nurmikolla makaa kuollut ja jo mätänemistilassa oleva nainen).
Jukka: "Jos uskot kuoleman jälkeiseen elämään sinun pitää kääntää vaatteesi kuten minäkin."
Minä: "Miksi ihmeessä? Mitä se auttaa???"
Jukka: "Kun vaatteet ovat eläessäsi väärin päin, pääsee sielu kuollessasi ulos. Se tulee ulos siitä kohdasta sinua, mistä lapsesikin ovat tulleet, ja se tulee kaiken läpi. Samalla vaatteet kääntyvät oikein päin."
Minä: "Miksi sinun vaatteesi ovat sitten yhä väärin päin vaikka olet kuollut?"
Jukka: "Siinäpä se! Olin kuten sinä, elin vaatteet oikein päin.
Kun kuolin, ne kääntyivät saumat ulospäin. Nyt joudun olemaan näin loppuun asti - eikä kukaan tiedä kauanko se on. Se voi olla ikuisuus."

Että sellaista viime yönä.

Pitäiskö tarkistaa lääkitys...vai riittääkö kun katsoo että saumat on hyvin?