Eilen meitä onnisti taas! Mentiin koko porukka yhteen vanhojen tavaroiden liikkeeseen, tarkoituksena katsoa onko minulle jotain vanhoja kirjoja tai vaikkapa valokuvia tms. Löysimmekin vanhan lasten pulpetin, vanhan ompelukoneen ja aivan ihanan lipaston tai kaapin tai sellasen "buffet"n!!!! Se on kaksikymmentäluvulta ja se on aivan ihana...Se tuodaan meille 3.1. Olisin hinkunut sitä heti mukaan, mutta meillä ei ollut mitään mahdollisuuksia panna sitä autoon, eikä liioin kantaa metriäkään. Se on umpipuuta, tosi iso ja hemmetin painava...

Eilispäivän olin todella iloinen noista löydöistä, jotka olivat vielä edullisiakin mielestäni. Kotona teimme uudistuksia mm. mies raivasi keittiön täysin uuteen uskoon ja tilaa tuli rutkasti lisää. Minä puuhasin sen "kuutamokeikkakaapin" kanssa. Käsittelin viimeisenkin sivun siitä, vuorasin hyllyt valkoisella puuvillakankaalla ja täytin kaapin liinavaatteilla. Siitä puolestaan vapautui yksi toinen kaappi minun vaatteilleni, ja sen kannoin makuuuoneeseemme...josta puolestaan kierrätimme yhden huonekalun eteiseen...mistä taas tänään kannamme turhaa roinaa kellariin.

Minun suosikkipäiväni olisi juuri kuten eilinen; ihania uusia, vanhoja tavaroita, niiden kunnostusta, kaikilla jokin projekti kesken, saa tehdä käsillään jotakin konkreettista, penskatkin viihtyy kun näkevät Oikeita Töitä ja saavat osallistuakin puunaamiseen.

Otan kuvia ompelukoneesta (käsinveivattava, merkki Gazelle) ja pupetista kunhan täällä alkaa nähdä jotakin. Nyt on vielä pimeää, ja ulkona viuhuu kauhea tuuli.